Bendit Liatoppen Skiskytterfestival 2015

Postet av Ål Skiskytterlag den 10. Apr 2016

Tonje og Gunhild avsluttet sesongen på Liatoppen Skiskytterfestival med glans. På søndagens fellesstart delte de 1 plassen og på lørdagens Sprint delte de 2 plassen. Ikke nok med det. På fredagens stafett tok de GULL sammen med Andrea i 11-12 årsklassen. GRATULERER !

Det ble noen fantastiske dager på Liatoppen og en flott avslutning på skiskyttersesongen. På lørdag og søndag var det strålende sol og klubben kan være stolt av et flott arrangement.

Fra klubben deltok 34 utøvere og mange utmerket seg med gode prestasjoner. Oppsummert så tok utøvere fra klubben 8 medaljer og i alt 21 topp10 plasseringer.

På fredag var det stafett og Ål SSL stilte med 7 lag. I tillegg til GULL i J11-12 år, så ble det 2. plass i mix11-12 år til Tuva, Tord og Narve. Gratulerer !

På lørdagens Sprint fikk Narve (G12) til et godt løp med en 5 plass.

I G11 ble det 3 plass til Tord, som også gjorde et bra løp på fellesstarten med en 6 plass

Andrea (J12) var med på Gull-laget i J11-12, og fikk også til et bra løp på fellesstarten med en flott 7 plass.

Peder (G14) tok en sterk 8 plass på Sprinten i en stor gutteklasse med 96 startende

I jenter 13 år ble det mange gode plasseringer til klubbens utøvere. Beste plassering fikk Marie med en 4 plass på Sprinten. Hun ble nr 10 på fellesstarten. Gro fikk en 5 plass på lørdag og en 12 plass på søndagens fellesstart. Ida fikk til 2 gode løp, med 8 plass og 6 plass på fellesstarten.

I jenter 16 år fikk Mari til 2 gode løp, 7 plass begge dager. Mari ble en av 4 heldige jenter som ble trukket ut til å være med på treningssamling til Frankrike i sommer.

I jenter 15 år ble det GULL til Vilde på lørdagens Sprint. GRATULERER. Vilde gjorde også et meget bra løp på fellestarten. Tross 6 bom gikk hun inn til en flott 4 plass. Mari gjorde også 2 gode individulle løp med 8 plass på Sprinten og 6 plass på fellesstarten. Mari tapte tid på standplass på 2 skyting, da kun 1 magasin var ladet opp. Mari hadde 9 treff, og uten dette uhellet hadde hun fått en bedre plassering.

I nybegynnerklassene stilte klubben med 12 utøvere. 3 utøvere klarte feilfri skyting begge dager. Det var Eivind Oleivsgard, Guro M. Lappegard og Ane Torsgard. I tillegg hadde Øyvind Hellevik, Mia Jorde, Kristian Hellevik, Elin Thoen og Kristin Torsteinsrud feilfri skyting 1 dag.

Takk for strålende innsats og en flott avslutning av sesongen på Liatoppen.

StafettGULL til Jenter 11-12 år StafettSØLV i mix 11-12 år

Vilde fikk delt 1 plass på lørdagens Sprint, sammen med Maren Bakken fra Os IL