Tonje ble kåret til Skiskytter med MOT

Postet av Ål Skiskytterlag den 24. Nov 2019

Foto: Norges Skiskytterforund

Tonje Tveito fra Ål SSL mottok pris fra Norges Skiskytterforbund, MOT og YX Norge under skiskytternes sesongstart på Sjusjøen.

Idrettsglede handler om mer enn selve idretten, og Tonje er et bevis på dette. Vi er stolte av å ha gode rollemodeller som Tonje i klubben vår som bidrar til å spre gode verdier, bryr seg om lagkamerater og skaper godt miljø klubben.

På Sjusjøen var skiskytter-familien samlet til utdeling av årets «Skiskytter med MOT»-pris 2019. Prisen ble delt ut til 14 ungdommer i alderen 15-16 år, som har blitt nominert av sin klubb eller krets fordi de er gode rollemodeller og bidrar positivt til lagmiljøet. Prisen deles ut av YX Norge, MOT og Norges Skiskytterforbund.

I Tonje sin nominasjonstekst står det blant annet:

Tonje er utadvendt, blid og inkluderende. Hun er opptatt at alle skal være med for å bygge et godt lag. Hun bruker god tid på de yngre utøverne som ser opp til de litt eldre i klubben.

Mot til å bry seg

Vinnerne fikk delta på åpningshelga på Sjujsøen, utdelt fullt landslagsutstyr, trene med landslagstrenerne og ikke minst møte sine store skiskytteridoler.

Vi Gratulerer Tonje med MOT-prisen og ønsker henne og alle andre utøvere fra klubben lykke til med årets sesong. Sesongåpning starter opp med Sparebank 1 Cup på Geilo til neste helg !