Bendit Liatoppen Skiskytterfestival

Postet av Ål Skiskytterlag den 14. Apr 2015

Det ble stafettGULL til Ål SSL i J13-16 år. Her jubler Mari, Vilde og Vilde under premieshowet

Det ble en fantastisk avslutning på skiskyttersesongen på Liatoppen. Et flott gjennomført arrangement av klubben med en fantastisk dugnadsgjeng. Takk til alle funksjonærer som har bidratt til et vellykket skiskytterrenn for ungdommen.

ÅL Skiskytterlag deltok med over 40 utøvere, og er en klubb som har stor bredde og flere utøvere som hevder seg meget bra på resultatlistene. Under festivalens 3 konkurransedager så fikk klubbens utøvere 22 topp 10 plasseringer og 9 pallplasseringer.

På stafetten fredag stilte klubben med 9 lag og det ble GULL til Mari, Vilde og Vilde i J13-16 år.
I J11-12 ble det 2 plass til Ida, Hedda og Gro og 3 plass til Tonje, Gunhild og Marie. I mix 11-12 ble det 2 plass til Andrea, Karen og Narve. Vi GRATULERER lagene med strålende resultater

På lørdag ble det gått Normal for nybegynnere og 11-12 år og Sprint for 13-16. Narve (G11) gikk inn til en strålende 2 plass og jentene fulgte opp med delt 2 plass til Andrea og Tonje og en flott 6 plass til Gunhild. I Jenter 12 fikk 3 utøvere topp 10 plassering. Vi Gratulerer Ida med 1 plass og hun kopierte dermed fjorårets plassering på Liatoppen. Så fulgte Gro (7pl), Hedda (9 pl) og Marie (10 pl).

På Sprinten så fikk Mari (J15) en flott 10 plass

På søndag ble det gått fellestart fra 11 år. Her utmerket også jentene seg i årsklasse 11 og 12 år. I J11 fikk Tonje en 3 plass, og hun kom dermed på pallen alle 3 konkurransedager. En fantastisk prestasjon. Andrea ble nr 5 og Gunhild nr 10. I jenter 12 år fikk Marie og Hedda delt 5 plass, begge med 10 treff, og Ida kom inn til en 7 plass.

I J13 fikk Sigrid en 8 plass tross 4 bom så hun har god fart i sporet.
Mari (J15) fikk også til en god fellesstart på søndag og kom inn til en 4 plass

I G16 fikk Asle til en god fellestart med 10 treff og kom inn til en flott 22 plass i en stor gutteklasse med 92 deltakere. Det ble et flott avslutningsrenn for Asle som legger geværet på hylla til neste sesong.

Klubben stilte med 19 utøvere i Nybegynnerklassene, som gikk Normal på fredag og lørdag. Her var det virkelig mange som fikk til god skyting og gjorde gode løp. Disse klarte 10 treff: Øyvind, Bjørnar, Elin (begge dager), Guro, Torjus, Tord, Eivind, Jørgen, Ane, Ingvild og Ingrid.

2 plass til Andrea,Karen, Narve 2 plass til Ida, Hedda,Gro og 3 plass til Marie, Gunhild, Tonje

Glade utøvere fra Ål SSL Tonje kom på pallen alle dager

Mari smilte lurt før start på fellestarten og kom inn til en 4 plass