NC finaler på Liatoppen

Postet av Ål Skiskytterlag den 2. Apr 2019

Mens seniorene gikk NM øvelser på Liatoppen i helga, så hadde juniorene finalerenn i Norgescupen på lørdag. 6 juniorløpere fra klubben hadde kvalifisert seg til å gå finalerenn. I gutteklassene er det de 30 beste i NC sammendraget som er kvalifisert. I jenteklassene 17 og 18 år er det de 20 beste som blir tatt ut, og i årsklassene 20-21 og 19 år er det de 15 beste som får stille til start.

Det ble ingen toppplasseringer på klubbens utøvere på sesongens siste renn på hjemmebane. Det ble jevnt over litt for mange bom for alle, og da blir det vanskelig å hevde seg på resultatlistene når man konkurrerer mot de aller beste. Rennet er også tellende i Norgescupsammendraget.

Det var Mari T(K18) som fikk til det beste finaleresultatet i sin klasse med en 10 plass. Hun ble også beste junior fra klubben i NC sammendraget med en sterk 6 plass. Slik gikk de med de andre juniorene fra klubben

Stina (K20.21) ble nummer 13 i finalerennet og nr 14 i Norgescupen

Mari LK (K19) ble nummer 11 i finalerennet og nr 14 i Norgescupen

Vilde (K18) ble nummer 17 i finalerennet og nr 17 i Norgescupen

Sigrid (K17) ble nummer 15 i finalerennet og nr 14 i Norgescupen

Gaute (M17) ble nummer 24 i finalerennet og nr 24 i Norgescupen

Stina og Mari T gikk også stafett for seniorer på søndag. Stina gikk for Buskerud sitt 2 lag og ble nummer 17 og Mari T gikk for Buskerud sitt 4 lag som ble nummer 15.

Alle RESULTATER

Vi takker juniorene fra klubben for god innsats gjennom hele sesongen og ønsker dem lykke til videre i sin skiskytterkarriere.

Stina (K20-21) i løypene på Liatoppen.

Mari i godt humør før fellesstarten i K19 år
Mari T (K18) i god driv i løypene på Liatoppen

Vilde (K18) like før inngang til standplass

Sigrid (K17) gjør seg klar til skytingGaute har hatt god fart i sporet gjennom hele sesongen