Sp 1 CUP PÅ SIMOSTRANDA

Postet av Ål Skiskytterlag den 19. Des 2016

Andre runde i Sp1 Cupen ble arrangert på Simostranda i helga. Ål SSL fulgte opp den gode sesongstarten på Geilo med stor deltakelse og mange gode prestasjoner. Ål SSL er en breddeklubb som er representert med utøvere i de aller fleste klasser, både på gutte- og jentesiden. Innsatsen fra helgas renn viser at klubben kan være stolt av både bredde og topprestasjoner.

Klubbens stilte med i alt 22 utøvere, og ca halvparten av klubbens utøvere havnet på pallen i løpet av helga. Totalt ble det registrert 20 pallplasser fra klubbens utøvere. 8 Gull, 5 Sølv og 7 Bronsje.

8 utøvere klarte pallplassering begge dager og vi GRATULERER:

Tonje (J13) og Ida (J14) gikk til topps begge dager

Gro (J14) fikk 2. plass på begge renn

Gunhild (J13) fikk 2 plass på Normal og 3 plass på Sprinten

Mari (J16) fikk 3. plass på Normal og 1. plass på Sprint

Eivind (G11) fikk 3 plass begge dager og det gjorde også Vilde (K18)

Guro (J11) fikk 1 plass og 2 plass

Mange andre utøvere hadde også gode renn på Simostranda:

Torjus (G12) fikk til 2 gode renn, 4 plass Normal og 2 plass på Sprint

Klubben har 4 jenter i 14 årsklassen som alle utmerker seg med gode løp. I tilleggg til Ida og Gro som fikk 1 og 2 plass begge dager, så gjorde Marie 2 gode løp med 3 plass og 4 plass og Hedda med 5 plass begge dager

Vi Gratulerer Narve (G13) med GULL-løp på lørdagens Normal. Narve gikk ikke søndag.

I gutteklassen 15 og 16 år er klubben representert med Gaute, Peder, Eskil og Ole. Denne gangen ble det litt for mange bom til at de kunne hevde seg langt opp på resultatlistene

Klubben stilte også med 4 juniorer på Simostanda Her var det Vilde som fikk til 2 jevne og gode løp med 3 plass begge dage. Tuva 5 plass begge dager. Stina fikk til et godt løp på Sprinten og vant sin klasse. Vi never også at Halvor fikk til et meget bra løp på Sprinten med en 4 plass. Juniorene skal gå første NC renn rett over nyttår på Liatoppen, og vi gleder oss til å følge med.

Sterk innsats av Jenter 14 på Simostranda

Tonje og Gunhild på pallen begge dager Narve tok Gull på lørdagens Normal

Mari troner øverst i Jenter 16 år på søndagens Sprint

Tonje gratulerer Guro med gode løp Eivind ga alt i sporet og ble belønnet med 3 plass