Hovedlandsrennet 2016 i Bardufoss

Postet av Ål Skiskytterlag den 4. Apr 2016

Hovedlandsrennet i Bardufoss ble en flott opplevelse for klubbens 15 og 16 åringer. Sammen med støtteapparat var det et reisefølge på 8 som tok fly til Bardufoss på onsdag. Torsdag var det bli kjent dag og treningsdag i anlegget. På fredag ble det gått Normal, Sprint på lørdag og stafett på søndag.

Innkvartering i Målselv Fjellandsby sammen med hele Buskerudgjengen. Det var en bra ramme rundt arrangementet og i strålende sol var det god stemning på arena.

Klubbens utøvere gjorde mange gode renn, og på avslutningsdagen med stafett ble det medaljer til alle. Resultater fra de individuelle rennene:

Mari T ble nummer 5 på Normal og nummer 12 på Sprint

Vilde ble nummer 8 på Normal og nummer 9 på Sprint

Mari K ble nummer 9 på Normal og nummer 12 på Sprint

Ole ble nummer 87 på Normal og nummer 63 på Sprint

Medaljene kom på siste dag med stafetter. Mari T gikk for Buskerud sitt første lag og fikk GULL. Vilde gikk for Buskerud sitt andre lag og fikk SØLV. Mari K gikk for Buskerud sitt andre lag og fikk BRONSE. Ole gikk på et mixlag sammen med Finnmark Skiskytterkrets og de fikk 3 plass i denne mixklassen. GRATULERER til alle med fantastiske resultater på stafettene.

Det ble en seig hjemtur og slitne utøvere og støtteapparat som kom hjem natt til mandag.

Mari gikk for Buskerud sitt andre lag og fikk BRONSE

I J15 ble det GULL til Buskeruds første lag og Mari T og SØLV til Buskeruds andre lag og Vilde

Støtteapparatet i full sving på Bardufoss Skistadion