Sp1 Cup og KM på Liatoppen

Postet av Ål Skiskytterlag den 4. Jan 2016

Vi oppsummerer helgas Sp1 Cup og KM fra 13 år på Liatoppen. Det ble mange fine resultater på klubbens utøvere og det lover godt for resten av sesongen.

Vi starter med å GRATULERE Mari T (J15) og Ida (J13) som ble dobbelt kretsmestere i helga. Begge vant sin klasse i Sprint på lørdag og var med på stafettlaget som ble kretsmestere på søndag. Vilde V var også med på stafettlaget, og hun gjorde også en bra Sprint med en 4 plass

I løpet av helga deltok 34 utøvere fra klubben og vi stilte med 8 stafettlag. Det ble 6 KM medaljer i Sprint og 2 KM medaljer i Stafett.

I J13 år så ble det KM medalje Sprint til Marie som kom på 3 plass, tett fulgt av klubbvenninnene Hedda og Gro (nr 4 og 5).

I juniorklassene ble det også KM medaljer på Sprinten til Vilde (K17) - 4 plass (2 plass KM). Halvor (M17) gjorde en bra Sprint og kom på 4 plass (3 pl KM). Stina (K18) 3 plass (2 pl KM).

Vi nevner også at det ble KM GULL i stafett i klassen M 17 og eldre. Her stilte Olav, Vilde og Halvor, men det må nevnes at deltakerantallet i denne klassen ikke var veldig stor.

I yngre jenteklasse (J12) ble det igjen stor dominans av klubbens utøvere. På Sprinten gikk alle pallplasser til klubben. Det ble 1 plass til Tonje, så fulgte Gunhild og Andra. GRATULERER

Narve (G12) kom på pallen på Sprinten med en 3 plass. Det ble også gått stafett på søndag i klassene 11-12 år. I G11-12 ble det 3 plass med Narve, Andrea og Tonje og i mix 11-12 ble det også en 3 plass med Gunhild, Tord og Håkon.

Klubben var også representert med mange utøvere i nybegynnerklassene, som gikk Spint begge dager. Det var 3 utøvere som skjøt feilfritt begge dager. Gratulerer til Gro M Lappegard, Ane Torsgard og Øyvind Hellevik. 3 utøvere klarte 10 treff en dag og det var Amund Arnegard, Bjørnar Gunhildsgard og Eivind Oleivsgard. Flott innsats !