RETNINGSLINJER FOR PUBLISERING AV BILDER

Postet av Ål Skiskytterlag den 22. Aug 2018

Ål Skiskytterlag har vedtatt å følge Norges Idrettsforbunds retningslinjer for publisering av bilder. Hovedregelen er at det alltid skal innhentes samtykke fra alle som lett kan identifiseres på bildene før de publiseres. Dette gjelder også i lukkede grupper på nettet. Dersom utøver er under 15 år må samtykke hentes inn av barnet selv og foresatte.

Vedlagt idrettsforbundets retningslinjer og samtykkeerklæring (erklæring ligger også under menypunkt SKJEMA på hjemmesiden).

Vi ber om at alle utøvere i klubben fyller ut samtykkeerklæringen og returnerer i undertegnet stand til styremedlem@aalskiskytterlag.no innen samlingsstart på Voss 7. september 2018.

Det blir også en kort orientering om retningslinjer for publisering av bilder på samlingen.