Sp 1 Cup og KM Sprint og Fellesstart på Liatoppen

Postet av Ål Skiskytterlag den 22. Mar 2017

Ål Skiskytterlag, Bødalen IL og Drammen Strong arrangerte KM Sprint og KM Fellesstart på Liatoppen i helga. Rennene var også avslutning av Sparebank 1 Cup. Ål SSL stilte med 40 utøvere og tok hjem 28 KM medaler. 9 Gull, 11 Sølv og 8 Bronsje. En fantastisk prestasjon.

Klubben stilte med i alt 10 utøvere i nybegynnerklassen, og her var det meget gode skyteresultater fra alle utøverne. Mia Jorde og Amund Arnegard klarte 10 treff begge dager, mens Angelika Lappegard, Louise Marken Tronrud, Andreas Hellevik og Maren Marken Tronrud klarte 10 treff en av dagene.

I 11 års klassen stilte Guro, Elin og Ane til start og de fikk alle gode plasseringer. Guro med 1 plass på Sprinten, og det ble KM medaler til Elin (3 plass) og Ane (2 plass) på fellesstarten. Jentene hadde også gode plasseringer i Cupsammendraget, med Guro som vinner og Elin og Ane på 3 og 4 plass. Eivind i samme årsklasse fikk KM Bronsje på Sprinten og ble nr 5 i Cupsammendraget.

Guri er eneste jente fra klubben i 12 årsklassen og fikk 6 plass begge dager. Tord fikk KM Gull på Sprinten og ble nr 2 i Cupen. Torjus fikk 3 plass på fellesstarten og nr 6 i Cupen.

Klubbens jenter i 13 og 14 årsklassene har dominert stort gjennom hele sesongen, og det gjorde de også på Liatoppen. Gunhild og Andrea fikk KM medaljer begge dager. 1 og 2 plass til Gunhild og 3 plass til Andrea begge dager. Også gode plasseringer på Tuva (4 og 5 plass) og Tonje (5 og 6 plass). I cupsammendraget ble Tonje nr 1 og Gunhild nr 2 og Tuva og Andrea på 4 og 5 plass. Narve hadde 2 gode renn på Liatoppen og fikk KM Sølv på Sprinten og KM Gull på fellesstarten. Narve ble nr 3 i Sp1 Cup sammenlagt.

I J14 var det Marie som klarte KM medalje begge dager med 3 plass på Sprinten og 2 plass på fellesstarten. Søster Ida gikk kun Sprinten og fikk KM Sølv. Hedda og Gro på 6 og 7 plass begge dager. Ida ble nr 2 i sammendraget, og 4,5 og 6 plass til Hedda, Marie og Gro.

Sigrid (J15) fikk KM Bronsje på lørdag og en 4 plass på fellesstarten. Ble nr 2 i Cupen. Av guttene i samme årsklasse var det Gaute som fikk til 2 gode løp på Liatoppen. Det ble KM sølv til Gaute på Sprinten og en flott 5 plass på fellesstarten. Gaute ble nr 7 i Cup sammendraget. Peder ble nr 10 og nr 7 på fellesstarten (nr 9 i cupen), og Eskil nr 13 og nr 12 (nr 15 i Cupen). Kristian gikk kun fellesstarten på søndag. Han hadde litt for mange bom til å hevde seg på resultatlisten.

I J16 år ble det KM Sølv begge dager til Vilde. Mari i samme årsklasse gikk Youngstar i Holmenkollen på lørdag og hun fikk til et bra løp med en flott 10 plass. I cupen ble det 3 plass til Mari og 5 plass til Vilde.

Våre eldste utøvere i junior og seniorklassene tok også hjem mange KM medaljer.

KM Gull til Vilde begge dager og Halvor på Sprint. Aslak og Mari Bøygard gjorde et lite comback på Liatoppen og de ble begge belønnet med KM medaljer.

KM Sølv til Mari (K17), Tuva (K18) og Stina (K19)

Sesongen nærmer seg nå slutten. Juniorene Mari (K17), Stina (K18) og Halvor (M18) skal gå finalerenn (lørdag) i Norgescupen i Mo i Rana til helga. Mari og Stina skal også gå NM Sprint for Senior (fredag) og måle seg mot de aller beste. Så avsluttes sesongen med Liatoppen Skiskytterfestival om 14 dager og det blir gøy !Klar for fellestart Jenter 11 år

Tuva og Vilde henger bra med på fellesstarten for Kvinner

Mari og Vilde i skytefokus før de skyter ned blinkene