JuniorCup og NM fellesstart på Os Hummelfjell TOS Arena

Postet av Ål Skiskytterlag den 13. Mar 2017

Juniorene gikk Norgescup og NM fellestart på Os Hummelfjell TOS Arena. Fra klubben deltok 5 juniorløpere. På programmet var det Sprint på fredag og NM junior fellesstart på lørdag. På søndag var det NM mix stafett. Slik gikk det med utøverne:

Første års junior Mari ble nr 19 på Sprinten (3-1). Hun revansjerte seg kraftig på NM fellesstart med en strålende 6 plass (1-1-1-1). Mari er nr 10 i Norgescupen og er kvalifisert til finalerennet i Mo i Rana om 14 dager

I K18 ble Vilde nr 21 (Sprint 0-3) og nr 18 (NM fellesstart 1-1-2-1). Tuva kom litt lenger ned på listene med 43 plass (1-3) og 41 plass (1-1-1-3). Halvor i samme årsklasse fikk til et godt løp på Sprinten med en 18 plass (0-1). På fellesstarten ble det litt for mange bom på Halvor til å hevde seg på resultatlisten. Halvor er nr 23 i cupsammendraget og skal gå finalerennet.

Stina (K19) fikk til 2 gode og jevne løp på Os. 10 plass på Sprinten (2-1) og en flott 8 plass på fellesstarten (0-0-2-2). Stina har hatt en god sesong og ligger nr 7 i Norgescupen og er også kvalifisert til finalerennet.

På søndagens NM Mix stafett var det 3 klasser, 17-18, 17-21 og 17-Senior. Buskerud stilte med 5 lag i alle klassene, og juniorene var representert i ulike klasser og lag fra Buskerud. Klubbens utøvere klarte seg bra på sine etapper og ingen måtte ut i stafferunden. Ingen av stafettlagene til klubbens utøvere hevdet seg langt oppe på resultatlistene. Beste plassering for klubbens utøvere var laget til Stina, som var Buskeruds lag 3 i klasse 17-21 år og som gikk inn til en fin 9 plass.

Det var flotte forhold på Hummelfjell stadion og vi legger ved noen stemningsbilder fra arrangementet:

Hummelfjell TOS Arena. Støtteapparatet koste seg på standplass

Mari, Vilde, Tuva, Stina og Halvor i aktivitet i løypene på Hummelfjell stadion

God stemning i hytta

Litt puslespill når tennåla ryker