Medaljefangst i Kvalfossprinten

Postet av Ål Skiskytterlag den 8. Feb 2017

Medaljefangst i Kollen. Gull til Ida, Gro, Narve og Sølv til Tonje.

Stormønstring i Kollen under helgas Kvalfossprinten for aldersklassene 13 til 16 år. Ål Skiskytterlag silte med 14 utøvere og var representert i de fleste klasser. Klubbens utøvere forskynte seg bra fra medaljebordet og vi GRATULERER:

Gro med 1 plass på søndagens Normal. Gro fikk også vandrepokal for beste sammenlagtseier i klassen jenter 14 år. På lørdagens Sprint ble Gro nummer 4. God helg for Gro i Kollen.

Ida i samme aldersklasse fikk 1 plass på lørdagens Sprint. Også god Normal med 10 plass.

Narve gikk til topps i en stor gutteklasse med feilfri skyting på søndagens Normal.

Tonje fikk 2 plass på søndagens Normal.

Det var også mange andre gode prestasjoner i Kollen. I J13 gjorde Andra 2 gode løp med en 12 plass (Sprint) og 14 plass (Normal). Gunhild fikk til en god sprint med en flott 4 plass

Hedda (J14) hadde også 2 gode jevne løp i Kollen med en 10 og 9 plass. Beste plassering på Marie var en 14 plass på lørdagens Sprint.

Sigrid (J15) gikk Sprint på lørdag. Ble litt for mange bom og kom på en 23 plass

Det ble litt for mange bom i Kollen på gutta (15 år) Eskil, Peder og Gaute til å hevde seg på resultatlistene

Det ble også litt for mange bom på jentene (16 år), men de hadde god fart i sporet og gikk inn til gode plasseringer. Mari fikk 15 og 14 plass og Vilde fikk en 23 plass på lørdag og gikk en god Normaldistanse på søndag med en flott 10 plass.

Vi er nå midt i konkurransesesongen med mange renn. Neste helg er det LM Øst, som arrangers av MjøsSki på Veldre Sag. Helga deretter er det NC for juniorene på Steinker og Sp1 Cup på Hønefoss for yngre aldersklasser. Vi ønsker utøverne lykke til videre med sesongen.

Gro 1 plass på Normal og sammenlagtseier Narve 1 plass på søndagens Normal

Seier til Ida på lørdgagens Sprint Tonje fikk 2 plass på søndagens Normal

Jentene fra Ål Skiskytterlag smilte i Kollen og gjorde en god laginnsats for klubben.