AVSLUTNING AV SPAREBANK 1 CUP PÅ SVENE

Postet av Ål Skiskytterlag den 7. Feb 2016

Ole fylte 15 år på søndag og gikk nesten helt til topps på KM Normal. Han fulgte opp gode prestasjoner fra KvalfossSprinten forrige helg, og gjorde 2 meget gode løp på helgas avslutning av Sp1 Cup på Svene. Det ble en flott 2 plass på KM Normal, og på fellesstarten gikk han inn til en 5 plass. GRATULERER til Ole med KM medalje og bursdag.

Ål Skiskytterlag gjorde en solid laginnsats i helga, og mange utøvere sikret seg verdifulle cuppoeng og gode sammenlagtresultater. Klubben stilte med 28 utøvere og her kommer en oppsummering:

Mari (J16) og Mari (J15) gikk begge til topps på lørdagens fellesstart. GRATULERER ! De sikret seg begge 2 plass i Cupsammendraget i hver sin klasse. Vilde (J15) sikret seg KM medalje Normal med en 3 plass, og samme plassering fikk hun i Cupsammendraget.

I Jenter 13 ble stor dominans fra klubbens utøvere. På KM Normal var hele pallen fra Ål. Marie på 1 plass, Hedda nr 2 og Ida nr 3. På fellesstarten ble Gro nr 2 og Ida nr 3, fulgt av Marie på 4 plass. Søstrene Ida og Marie ble hhv nr 2 og 3 i Cupsammendraget. På bildet er alle jentene avbildet sammen med sterke konkurrenter fra Geilo.

I Gutter 14 år var det Peder som sto for den beste prestasjonen denne helga. Han fikk en fin 7 plass med 7 treff på fellesstarten.

Det ble også stor dominans fra Ål SSL i Jenter 12 år. Vi GRATULERER Tonje som gikk til topps begge dager. Hun vant også Cupsammendraget. På fellesstarten gikk hele pallen til Ål, med 2 plass til Gunhild og 3 plass til Tuva. På Søndag ble det 2 plass til Tuva og 4 plass til Andra og 5 plass til Gunhild. I Cupsammendraget gikk 2 plassen til Gunhild og 3 plassen til Andrea. Solid laginnsats av jentene

Narve (G12) fikk KM bronsje Normal og på fellesstarten ble han nr 5. Narve ble nr 4 i Cupsammendraget. Tord (G11) fikk til 2 gode løp i helga. 3 plass på fellesstarten og en 4 plass på Normal. I samme årsklasse ble Guri nr 4 på søndagens Normal, og hun fikk samme plassering i Cupsammendraget.

I nybegynnerklassene var det meget god skyting på avslutningsrennene. Eivind Oleivsgard fikk fullt hus begge dager, og det samme gjorde Elin Thon og Ane Torsgard. Mia Jorde og Guro Lappegard fikk fullt hus på lørdag og Kristin Torsteinsrud fikk fullt hus på søndag. Mayliss Sørbøen fikk 9 treff på lørdag. Flott avslutning av Sp1 Cup på Svene av klubbens utøvere.