Hovedlandsrennet 2015

Postet av Ål Skiskytterlag den 8. Mar 2015

Ål Skiskytterlag stilte med 5 utøvere på Hovedlandsrennet i Skiskyting, som ble arrangert på Stevningsmogen på Svene. Det ble gått Normal på fredag, Sprint på lørdag og Stafetter på søndag. Det ble vårlige forhold og varmegrader, og mye vann i løypene utover i mesterskapet. Slik gikk det med utøverne

Mari Lindmo Kvanneberg fikk til 2 gode løp, og ble tatt ut til Buskeruds 1 lag i jenter 15 år. I denne jenteklassen stilte 74 utøvere, og Mari fikk 9 plass på Normal og en sterk 4 plass på Sprinten. På stafetten ble det litt for mange bom på alle etappene til Buskerudlaget, som kom inn til en 4 plass etter meget god fart i sporet på alle etapper.

Vilde Hagen Friis fikk til 3 gode løp under mesterskapet. Stabil og god skyting med 9 treff begge dager, og 14 plass på både Normal og Sprint. Totalt 74 deltakere i denne klassen. Vilde gikk for Buskeruds 2 lag og gjorde også her et meget godt løp, og laget kom inn som nr 10

Tuva Eilevsdotter Sørbøen (J16) fant ikke helt skyteformen under mesterskapet, men går fort i sporet. Tuva ble tatt ut til Buskeruds 3 lag på stafetten, som kom inn til en 13 plass

Halvor Skrindo (G16) fikk til et meget godt løp første konkurransedag på Normal og gikk inn til en sterk 14 plass i en stor gutteklasse med i alt 130 deltakere. På Sprinten ble det litt for mange bom til å hevde seg høyt opp på listen. Rennene kvalifiserte til Buskeruds 3 lag på Stafetten, og her gjorde Halvor et bra løp for laget som gikk inn til en 14 plass.

Asle Grøthe går i samme gutteklasse, På Normal ble det litt for mange bom til å hevde seg langt oppe på listene, men Asle gjorde en bra Sprint med 7 treff og en fin 54 plass i denne store klassen. Asle gikk stafett for Buskeruds 3 lag sammen med Halvor.

Flott innsats av alle utøverne fra klubben. Det har vært god stemning og et flott arrangement, og mange gode minner og erfaringer å ta med seg videre. Takk også til Erling Hagen som var hovedleder for Buskeruds skiskytterkrets, som ga god informasjon fra kretsen til utøvere og støtteapparat.

dsf
Halvor i fint driv under Normal hvor han gikk inn til en sterk 14 plass. Mari fikk prøve ledestolen en stund under Sprinten, hvor hun til slutt endte på en 4 plass