NC og NM på Østre Toten

Postet av Ål Skiskytterlag den 26. Feb 2019

Mari Torsteinsrud (K18) hadde gode dager på Karidalen stadion i Østre Toten.

Juniorene gikk tredje runde i Norgescupen på Karidalen stadion, som ble arrangert av Østre Toten Skilag i helga. På fredag ble det gått normaldistanser, som også var NM øvelse for juniorene. Lørdag var det sprintdistanser, og arrangemntet ble avsluttet med NM mix stafetter på søndag.

Fra klubben deltok 7 juniorløpere. Mari T (K18) viste storform gjennom hele helga. På sprinten ble det sesongbeste med 2 plass tross 5 bom ! Vi Gratulerer med strålende løp ! Det var krevende forhold på standplass med tett tåke og dårlig sikt, og det var gjennomgående mye bom på alle utøverne. På fredagens NM øvelse ble det en flott 6 plass (0-3-1-3). Mari ble tatt ut til Buskerud sitt 2 lag på NM mix stafetten i klasse 17-18 år, hvor hennes lag gikk inn til en 6 plass av ialt 32 startende lag. I Cupsammendraget ligger nå Mari på en sterk 4 plass etter 6 fullførte NC renn.

Det var flere utøvere fra klubben som fikk til gode løp på Karidalen:

Mari LK (K19) med en flott 6 plass på NM normaldistansen (0-1-0-2)

Vilde (K18) med 5 plass på lørdagens sprintdistanse (2-2)

Sigrid (K17) med 10 plass på NM normal (2-2-1-1)

Komplette resultater over alle løpene kan du se HER