Sommeravslutning og offisiell åpning av rulleskiløypa

Postet av Ål Skiskytterlag den 8. Jun 2018

Mange ville ta en prøvetur i den nye rulleskiløypa på Liatoppen når Ål Skiskytterlag hadde sommeravslutning samtidig med at rulleskiløypa ble offisielt åpnet.

Ordfører Solveig Vestenfor klypte snora for rulleskiløypa på Liatoppen Skisenter og slapp ivrige utøvere og mosjonister ut i løypa. Etter mye arbeid stod endelig løypa ferdig til bruk. Nærmere  100 personer hadde møtt opp for å være med på åpninga. Ordfører Vestenfor ønskte Liatoppen Skisenter og eierlagene lykke til med ei trafikksikker treningsløype for alle som vil gå på rulleski.

Det har kosta litt over kr 2,8 mill. å bygge løypa, og det var under kostnadsoverslaget. Liatoppen Skisenter er svært takknemlig for at Sparebankstiftelsen, Ål Kommune, tippemidler og Skiskytterforbundet/Skiforbundet har vært med å finansiert løypa.

Kåre Hagen har vært Liatoppen sin mann under byggingen, og vi har nå fått ei rulleskiløype som vil holde i mange år.

Ål Skiskytterlag hadde samme kveld også sommeravslutning med litt dugnadsarbeid og premieutdeling fra klubbmesterskapet i vinter. Her er noen stemingsbilder fra kvelden:

Ordfører Solveig Vestenfor klipte snora
Viktige bidragsytere til rulleskiløypa på Liatoppen

Mange ville teste rulleskiløypa på Liatoppen

Det ble også tid til plukking av tomhylser og våpenpuss