Sparebank 1 Cup på Svene

Postet av Ål Skiskytterlag den 16. Jan 2018

Stor aktivitet rundt flagget til Ål Skiskytterlag på helgas Sparebank 1 Cup på Lampeland

Tredje runde i Sparebank 1 Cupen ble arrangert på Svene/Lampeland i helga. Klubben stilte med en stor delegasjon, med rundt 30 utøvere og like mange i støtteapparatet. Som tidligere år var det felles overnatting på Kongsberg og besøk på Peppes Pizza på lørdag kveld.

På programmet sto Sprint på lørdag og Normal på søndag. Klubben stilte med 5 utøvere i Nybegynnerklassene. Det var Iselin Lappegård, Ingunn Thoen, Jori Bergstrøm Vestli, Sindre Arnegard og Brede Roløkken Tretterud. Mange var nære på å klare 10 treff.

I eldre klasser var det flere som fikk til pallplasseringer:

1 plass til Tuva (J14) på Sprinten og til junior Halvor (M19) begge dager. VI Gratulerer !

2 plass på Sprinten til Ane (J12), Ida (J15) og junior Mari (K17). På søndagens Normal ble det 2 plass til Åmund (G11) og Tord (G13)

3 plass til Guro (J12) på Sprint og til Ida (J15) og Sigrid (J16) på Normal

Flere utøvere fikk til gode løp og kom høyt oppe på resultatlista:
4 plass til Mia (J11), Elin (J12), Guro (J12), Åmund (G11), Eivind (G12), Marie (J15)

5 plass til Angelika (J11) begge dager. Ane (J12), Kristin (J12) og Andrea (J14)
6 plass til Mia (J11), Marthe (J11), Elin (J12), Tuva (J14) og Gunhild (J14)

Komplette resultater for lørdagens Sprint og søndagens Normal

Neste renn i Sparebank 1 cupen er allerede neste helg på Hønefoss. For Juniorene er neste Norges Cup/NM på Simostranda 2-4 februar. Ønsker alle lykke til videre med sesongen !

Mye Ål Skiskytterlag i J12. Ane, Guro, Elin og Kristin

Halvor (M19) skaut bra på Lampeland og gikk inn til 1 plass begge dager.