Liatoppen Skiskytterfestival

Postet av Ål Skiskytterlag den 4. Apr 2017

StafettGull til jentene fra ÅL SSL i klasse 13-16 år. Gro, Ida og Mari

Årets sesong ble avsluttet på hjemmebane med Liatoppen Skiskytterfestival. Klubben stilte med en stor delegasjon med i alt 36 utøvere, hvorav 12 i nybegynnerklassen. Det ble et flott arrangement og mange av klubbens utøvere umerket seg med gode prestasjoner.

På fredag ble det gått stafett og det ble seier til jentene i klasse 13-16 år. Vi Gratulerer Gro, Ida og Mari med strålende etapper. Larsen- statuetten har igjen kommet tilbake til klubben. Vi Gratulerer også stafettlaget til guttene i klasse 11-12 år. Det ble 3 plass til Tord, Torjus og Eivind. Familien Torsteinsrud hadde en god fredag på Liatoppen med alle 3 på pallen.

På lørdag ble det gått Sprint for klasse 13 år og eldre og på søndag Fellesstart. Vi Gratulerer Gunhild (J13) med seier på Sprinten og 3 plass på Fellesstarten. Ida (J14) hadde også gode dager på Liatoppen med pallplasseringer alle dager. I tillegg til stafettgull på fredag, så ble det 2 plass på lørdag og 3 plass på søndagens Fellesstart. Gratulere !

Vi Gratulerer også Narve (G13) som gjorde en god fellesstart med 3 plass. Narve hadde også en fin plassering på sprinten med en 8 plass.

Mange hadde gode plasseringer i løpet av helga, og følgende klarte topp 10:

Tord (G12) med 9 plass på sprint og Eivind (G11) med en 5 plass

Elin (J11) med 9 plass (sprint) og 5 plass (fellesstart) og Guro med en 8 plass

I J14 Marie med 6 plass på sprint og Gro med 8 plass på fellesstart

I J13 år Tuva med 7 plass på sprint og Andrea med en flott 5 plass på fellesstart

I J16 år Vilde med 9 plass sprint. Mari hadde også 2 gode individuelle renn i tillegg til stafettgull. 10 plass på lørdagens sprint og 5 plass på fellesstart.

I J15 år hadde Sigrid et strålende løp på fellesstarten med en 10 plass

I nybegynnerklassene var det mange gode prestasjoner. Disse klarte feilfri skyting begge dager: Åmund Arnegard, Marte Aarsnes Brattegard og Mari Sandelien. Mange klarte 10 treff en av dagene: Øyvind Hellevik, Marlene Marken Tronrud, Mia Jorde, Angelika Lappegard, Ingunn Thoen og Jori Bergstrøm Vestli. Gratulere til alle utøverne med strålende innsats.

Det ble seier til Gunhild på Sprinten og 3 plass på Fellesstart.

Det var stor stemning i Hallingdal feriepark når Tord, Torjus og Eivind fikk medalje for sin 3 plass på stafetten

Jentene slappet av og koste seg i Grindasstugu

Nybegynnerne fikk besøk av Tarjei Bø