NYBEGYNNERNE INNTOK SVENE

Postet av Ål Skiskytterlag den 16. Jan 2017

Ål Skiskytterlag stilte med hele 9 utøvere i nybegynnerklasse på helgas 3 runde i Sp1Cup på Svene. For mange av nybegynnerne var dette første deltakelse i konkurranserenn, og klubben kan være stolt av at vi har så mange modige og kjekke utøvere i de minste årsklassene. Nybegynnerne leverte god innsats og mange klarte feilfri skyting i løpet av helgas 2 konkurransedager.

Sammen med nybegynnerne var det i alt 36 utøvere som stilte opp på KM Normal og KM Stafett for årsklassene 11 år og eldre. Med like mange fra støtteapparatet var det en stor delegasjon som hadde en flott helg på Svene, med overnatting på Kongsberg.

På lørdagens Normal fikk klubben en Kretsmester i klassen J13 år. Det var Gunhild som gikk til topps med kun 1 bom. Vi Gratulerer !. I denne klassen har jentene fra Ål dominert stort, og det gjorde de også på Svene. Tuva fikk sølv og Tonje fikk bronsje.

I de øvrige klassene ble det flere KM medaler til utøverne fra Ål på lørdagens normal:

I J11 år ble det sølv til Elin og bronsje til Ane. Guro og Kristin kom på de neste plassene

Ida (J14) fikk sølvmedale. Også gode prestasjoner av Marie med 5 plass og Gro med 7 plass

Mari fik bronsjemedale i J16 år. Vilde kom på en flott 5 plass.

I juniorklassene ble det sølvmedalje til Mari (K17), Vilde (K18) og Stina (K19)

Det var også mange andre gode prestasjoner, og vi nenver 6 plass til Tord (G12), 7 plass til Narve (G13) og 7 plass til Peder i G15 år.

På søndagens stafett stilte klubben med 8 lag. God innsats av alle lagene og klubben tok hjem 2 KM stafettGull, 3 sølvmedaler og 2 bronsjemedalje:

GULL til J11-12 år (Guro, Ane og Elin) og juniorene (Stina, Tuva og Mari)

SØLV til G11-12 år (Tord, Eivind og Torjus), J11-12 år (Guri, Marlene og Kristin) og til 2 laget fra Ål i klassen J13-16 år (Marie, Gro og Ida)

Bronsje gikk til 1 laget i J13-16 (Mari, Tonje og Vilde)

Her kommer noen stemingbilder fra KM mesterskapet på Svene

Blide jenter på Svene 11 års klassen

Bare Ål på pallen i J 13 år Ida fikk KM sølv i J14 år

Trener Olav i prat med gutta 15 år - Gaute, Eskil og Peder

Mange jenter fra Ål Skiskytterlag på pallen i stafett J13-16 år

Ålingsjenter på pallen i stafett klasse Jenter 11-12 år

Det ble 2 plass i klassen gutter 11-12 år. Tord, Eivind og Torjus

Juniorene jublet for KM stafettGull, selv om de var eneste deltaker i kvinneklassen