Avslutning av Sp1 Cup på Simostranda

Postet av Ål Skiskytterlag den 22. Mar 2015

Narve og Tonje fikk begge sammenlagtseier i Sp1 Cup i 11 års klassen

I helga ble det arrangert avslutning av Sparebank 1 Cup på Simostranda. Arrangøren hadde gjort en flott innsats med å holde løypene intakt. Ål SSL stilte med i alt 26 utøvere, og det ble gått Normal på lørdag og sprint på søndag. Klubben utmerket se med mange gode resultater, også i sammendraget i Sp1 Cupen. Totalt tok klubben 19 medaljeplasser i løpet av helga, og i Cupsammendraget var det 10 utøvere som fikk pallplassering.

Sammenlagtresultater Sp1 Cup 2014/2015

Narve K Veslegard fikk til en god Sprint på søndag med en 2 plass og sikret sammenlagtseier i Sparebank 1 Cupen.

Gaute Arnegard (G13) fikk ikke til noe toppløp på Simostanda,men beholdt sin 2 plass i Sp1 Cupen.

Ål SSL har mange jenter i aldersklassen 11 og 12 år som utmerker seg godt. Tonje Tveito vant Cupsammendraget, etter 2 gode løp på Simostranda. 2 plass på Normal og 1 plass på Sprinten. Klubbvenninne Gunhild Oleivsgard fikk 2 plass i sammendraget etter 1 plass på Normal og 2 plass på Sprint. Andrea Hallingstad sørget for at hele pallen ble fra Ål SSL, etter at hun fikk 3 plass på Normal.Solid dominans av jenter fra Ål SSL i 11 årsklassen

Det samme kan vi registrere i Jenter 12 år. Her ble Ida M. Lappgard dobbelt gullvinner i helga, og hun sikret seg 2 plass i Cupsammendraget. Gro Torsteinsrud gjorde også 2 gode løp med 2 plass begge dager. På Normalen fulgte også 3 og 4 plassen til Ål SSL, med Hedda Torsgard og Mari M Lappegard. Gratulerer til jentene med flott innsats

I Jenter 14 år fikk Mari Torsteinsrud til et bra løp på Sprinten, med 7 treff og en flott 4 plass. Vilde K Veslegard i samme klasse hadde litt for mange bom i helga, men fikk gode plasseringer med 4 og 5 plass. Vilde fikk 3 plass i Sp1 Cupen.

Mari L. Kvanneberg (J15) fikk til 2 gode løp på Simostranda og pallplassering begge dager, 3 plass på Normal og 2 plass på Sprinten. Mari klarte 2 plass i Cupsammendraget. Flott innsats av Mari.

I Jenter 16 år sikret Vilde H Friis 2 plass i Cupen. Hun vant Normal med 10 treff. Tuva E. Sørbøen fikk 8 treff på Normal og 3 plass

Det var også juniorløpere fra Ål SSL som deltok på Simostranda. Håkon S. Larsen (M19+) fikk 2 plass på Normal, og Stina Brattegard (K17) vant Normal med 17 treff. Flott skyting av Stina. På søndag deltok Mari Bøygard (K19) og vant med 9 treff. Olav Skråmestø hadde 7 treff og 3 plass på Sprinten. Olav fikk også 3 plass i sammendraget i Sp1 Cupen.

Det var mange utøvere og foreldre som overnattet på Prestfoss, og hadde en flott middagssammenkomst på Folkemusikksenteret. Her kommer noen stemningsbilder fra helga:

Glade jenter på Simostranda som alle fikk pallplasseringer

Gunhild fikk til 2 gode løp i helga. Ida ble dobbelt gullvinner på Simostranda

Kortspill og sosial sammenkomst på Folkemusikksenteret