JuniorCup og NM på Voss

Postet av Ål Skiskytterlag den 12. Mar 2018

2 plass til Mari på Sprintdistansen

Juniorene gikk Cup og NM distanser på Voss i helga. Dette var siste juniorcup for sesongen, før finalerennene som avsluttes på Lillehammer i starten av april. Samtidig ble NM øvelser i Normal og Mix Stafett avviklet.

Mari (K17) fikk til et kononløp på lørdagens Sprint. Tross 2 bom på siste stående gikk hun inn til sesongbeste og 2 plass. Vi Gratulerer !. På NM Normal ble det 22 plass til Mari. Vilde i samme klasse ble nummer 20 på Normal og nummer 21 på Sprintdistansen. Begge jentene er kvalifisert til å gå finalerenn på Lillehammer

De andre juniorløperne fra klubben gjorde sine beste løp på NM øvelsen. Mari (K18) ble nummer 15. Vilde (K19) deltok på sitt første juniorcuprenn for sesongen og ble nummer 17.

Stina (K20-21) ble nummer 13 på NM øvelsen. Hun gjorde også en bra Sprint og ble nummer 12. Stina skal gå finalerennet på Lillehammer

Halvor gikk et av sine beste løp for sesongen under NM Normal. Med skyteresultat 0-0-1-1 ble han nummer 16.

Siste konkurransedag ble det arrangert NM Mix Stafett i klassene 17-18 år, 17-21 år og 17-Senior. Ingen av klubbens juniorer gikk på lag som hevdet seg høyt oppe på resultatlistene. Beste plassering fikk Stina med en 10 plass, som gikk for Buskerud sitt 2 lag i klassen 17-Senior.

Resultater NM NormalSprint - NM mix Stafett

Trøkk i frasparket. Mari (K17) ble nr 2 på Sprinten