Sp1 Cup på Liatoppen og KM Stafett

Postet av Ål Skiskytterlag den 12. Mar 2018

KM Stafett J13-16 år. Bare Ål SSL

Sesongens siste renn i Sparebank 1 Cupen ble arrangert på Liatoppen i helga. På lørdag var det KM Stafett. Nybegynnerne gikk Normal. På søndag var det Sprintdistanse for alle.

På stafetten ble det mange KM medaljer til Ål Skiskytterlag på hjemmebane. I J13-16 var det kun Ål som stilte lag, og alle KM medaljer gikk til 3 stafettlag fra klubben.

KM Gull til lag 1, Marie, Gunhild og Ida, KM Sølv til lag 2, Sigrid, Tuva og Andrea og KM Bronsje til lag 3, Guri, Olivia og kristin

I gutteklassen 13-16 år var det flere lag som stilte til start. Her ble det KM Sølv til Peder, Narve og Gaute. Lag 2 kom på en 4 plass og her gikk Eskil, Torjus og Tord.

Klubben stilte også stafettlag i J11-12 år og det var eneste deltakerlag i denne klassen. Her gikk Mia, Marthe og Mari. I mixklassen 11-12 år gikk Eivind, Angelica og Kristin, samt et lag utenfor konkurranse med Guro, Ane og Eivind.

Takk til alle utøverne som stilte opp på stafettlag for klubben. Det viser at klubben har stor bredde og mange sporty utøvere.

På søndagens Sprint ble det også mange gode løp for klubbens utøvere.

Gunhild (J14) vant sin klasse med 10 treff. Andrea i samme klasse hadde også 10 treff og ble nummer 2. Tuva ble nummer 4 og Tonje nummer 5.

Sigrid (J16)  vant sin klasse med 7 treff.

Peder (G16) fikk til et bra løp og kom på 3 plass med 7 treff. Gaute i samme klasse ble nummer5. Narve (G14) ble nummer 4 i sin klasse

I jenter 13 år ble 2,3,4 og 5 plass til Guri, Kristin, Selma og Olivia

I de yngste lassene var det få deltakere. Her gikk Mia (nr4), Angelica (nr5) og Aamund (nr5) i klasse 11 år og Ane (nr2) og Kristin (nr3) i klasse 12 år.

Klubben stilte med fire nybegynnere. Det var Iselin, Ingunn, Jori og Brede. Jori klarte 10 treff en av dagene.

Klar for KM Stafett. Jenter 13-16 år
Klar for Stafett. Jenter og Mix 11 - 12 år