Sesongåpning av Sp1 Cup på Geilo

Postet av Ål Skiskytterlag den 27. Nov 2017

Jenter fra Ål Skiskytterlag er klar for sesongåpning på Geilo

Endelig ble det sesongåpning og skiskyttertreff ! I helge deltok 31 spente og forventningsfulle utøvere fra Ål Skiskytterlag i Sparebank 1 Cup på Geilo. På programmet sto Sprint på lørdag og Fellesstart på søndag. Årets første renn er alltid preget av høyt spenningsnivå for utøvere og støtteapparat. Her skal form og skyteferdigheter testes og måles mot konkurrenter.

Alle utøverne fra klubben gjorde en god innsats og det ble mange gode prestasjoner. Tre utøvere fra klubben klarte pallplassering i løpet av helga:

Gro (J15) fikk til en god start på sesongen med 3 plass begge dager. Første års junior og søster Mari (K17) fikk 3 plass på Sprinten og gjorde også en god fellesstart med en 6 plass tross mange bom. Det ble også 3 plass på Fellesstarten til Ane (J12) og på Sprinten ble hun nummer 4. Gratulerer til jentene med gode prestasjoner.

To av nybegynnerne klarte 10 treff på søndag og det var Brede Roløkken Tretterud og Mia Jorde.

Sigrid (J16) hadde god fart i sporet og fikk til gode plasseringer begge dager med 6 og 7 plass. Marie (J15) gjorde en god Sprint med en 5 plass. Narve (G14) ble nummer 7 på Fellesstarten og Tord (G13) ble nr 6 på Sprinten. Eivind (G12) ble nr 6 begge dager.

I J14 år ble det flere gode prestasjoner. Gunhild med en 6 plass på Sprint og Tonje med en flott 4 plass på Fellesstarten. Tuva i samme klasse ble nr 7 på begge rennene. Guro i J12 fikk til gode løp med 5 plass begge dager.

Flere av klubbens juniorer gikk også renn på Geilo i helga. Vilde (K18) fikk til en god Sprint med 10 treff og 4 plass. På Fellesstarten ble det 4 plass til Mari (K18) med skyteresultat (1-0-3-1).

Vi ønsker alle utøverne lykke til videre med sesongen. Her en noen stemningsbilder fra Geilo:

Ålingsjenter på rekke og rad på fellesstart i J15 år

God stemning blant 14 års jentene