SESONGSTART PÅ GEILO

Postet av Lars Lindmo den 28. Nov 2016

Det var sesongstart på Geilo i helga og Ål Skiskytterlag stilte med en stor delegasjon. I alt var 26 utøvere fra klubben med å konkurrerte i øvelsene Sprint (lørdag) og fellesstart (søndag). 10 av utøverne klarte pallplassering i løpet av helga.

I juniorklassen var det Mari (K17) som utmerket seg med 1 plass på Sprinten og en 4 plass på Fellesstarten. Vilde (K18) fikk også til 2 jevne og gode løp med 9 plass og 6 plass. Halvor gjorde et meget bra løp på Sprinten med en 9 plass i en stor gutteklasse med over 30 deltakere. Stina og Tuva hadde litt for mange bom i utfordrende vindforhold på lørdag.

I J16 klarte Mari 3 plass på Sprinten og det ble 7 plass på Fellesstart. Vilde ble nr 6 og 8.

I G15 utmerket Peder seg med en god plassering på Sprinten. Han ble nr 7 i en stor gutteklasse.

I J14 var det Gro som klarte pallplassering med en flott 2 plass på Sprinten. De andre jenten i denne klassen, Ida, Hedda og Marie gjorde alle gode løp begge dager, alle innenfor topp 8 plasseringer.

I J13 har klubben også mange gode jenter. Tuva fikk gull på Sprinten og Andrea fikk bronsje. Tonje fikk gull på Fellesstarten. Medregnet Gunhild leverte alle jentene gode løp, alle innenfor topp 7 plasseringer. Eneste gutt i 13 årsklassen var Narve som fikk 2 plass på Fellesstarten.

Tord (G12) fikk til 2 gode løp på Geilo. 1 plass på søndag og 4 plass på Sprint lørdag

I yngste klasse 11 år ble det 2 pallplassseringe. 3 plass til Eivind på Fellesstart og 3 plass til Elin på Sprinten.

Klubben har stor bredde og mange utøvere som hevder seg i toppen. Neste Sparebank 1 Cup er på Simostranda, og vi ønsker alle lykke til videre med sesongen

Mari nr 1 på Sprinten Tonje nr 1 p Fellessart

Juniorene lada opp før start hos Mari

Mange fra Ål SSL i premieutdelingen til J14 år